close

因為王菲的一首【乘客】,讓我認識了來自瑞典的原唱Sophie Zelmani,
因為聽了Sophie Zelmani,愛上了這首【Got to Stop】。

…我必須停止,停止要你…
…我必須停止思念,思念讓我看不清前方…
…我必須停止期待,但那是多麼難以做到…
…我必須停止憂愁,為何孤獨一直跟著我…

失戀的妳(你),
無法停止思念,
無法停止期待,
無法停止憂愁,
掙扎於無法自拔的漩渦,
於是你向上伸出祈求的雙手。

Sophie Zelmani以喃喃自語的方式吟唱,
吉他與鼓不斷重複著旋律,
像是自我束縛一層一層把情緒慢慢堆疊上去,
結尾部分神來一筆的皮鞭聲,
像是自虐,也像是自我覺醒,
想要自由,
Got to Stop
Got to Stop
Got to Stop

(題外話:十分佩服林夕,寫詞的功力分給我一點吧!  哈!)

I've got to stop, got to stop the trembling
It's beginning to drag me down
I've got to change, my wishes
I've got to stop wanting
Wanting you here

I've got to do something about the dreaming
It leaves the day the loss of been touched
I've got to discover some other meaning
And i've got to stop
Wanting you so much

I've got to stop, got to stop the exploding
It's taking too much sense off me
I've got to change my thinking
Because it blinds me and blinds the right way to see

I've got to stop, saving
The abundance becomes a shame without you
I've got to give up, the believing
I've got to stop hoping
But that's so hard to do

And i've got to stop, i've got to stop worrying
About why loneliness follows me
I've got to stop, damning
Damning time
For it's aging me




同場加映現場演唱版本,因為樂手們表現實在太精彩!

arrow
arrow
    全站熱搜

    落入紅塵的方丈 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()