這些日子工作壓力大到情緒深受影響,即使下班了,滿腦都是令人煩心的公事。
當然工作的總是會遇到挫折,但是我要讓它影響我嗎?
內心這樣自省的聲音問著自己。
你呢?讓你煩心的事情是什麼呢?
也是工作?還是家庭?還是大多人都逃不開的愛情問題?
這些就是我嗎?除了這些還有別的嗎?

“從生活中發覺樂趣”

當我聽到這首歌的時候我知道了,life,生活!
工作,愛情,家庭或許主控權不在自己,
但是我可以自己唱歌發洩情緒,
吃美食、喝美酒犒賞自己,
看電影、看小說轉換存在空間,
亦或從宗教教義裏得到解脫。
“從生活中發覺樂趣”
你呢?你生活中的樂趣是哪種呢?

讓我們getting some fun out of life吧!

When we want to love, we love
When we want to kiss, we kiss
With a little petting, we're getting
Some fun out of life

When we want to work, we work
When we wanna play, we play
In a happy setting, we're getting
Some fun out of life

Maybe we do the right things
Maybe we do the wrong
Spending each day
Wending our way along

But when we want to sing, we sing
When we want to dance, we dance
You can do your betting, we're getting
Some fun out of life

Maybe we do the right things
Maybe we do the wrong
Spending each day
Wending our way along

But when we want to sing, we sing
When we wanna dance, we dance
You can do your betting, we're getting
Some fun out of life


arrow
arrow
    全站熱搜

    落入紅塵的方丈 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()